Tuesday, March 16, 2010

oowwhh my MIL to be

Macam entry bodek je ni... ehemm... ehemm.. saya baru balik dari cuti-cuti malaysia kat langkawi.. thanks to uncle law dan family sebab bawak saya untuk join same dalam family trip diorang.. tak malu sungguh tibe2 join kan.. tapi tak pe.. MIL2B tak kisah saya ikut sama..heheheee.. pe yang boleh saya katakan.. trip kali ni memang sangat2 syooOOkkk wooo... mau tak nye.. saya hanya perlu bawa badan dan kelengkapan diri sajoorrkk.. segalanya sudah disediakan oleh family uncle law. pengangkutan pegi balik, penginapan, makan...sume family uncle law uruskan.. saya cume ditugaskan untuk uruskan pengangkutan kami kat langkawi je.. uruskan je.. bayaran tetap la mereka yang hulur duit.. dan setelah beberapa kali tukar2 permintaan, akhirnye kami decide amik 1pregio, 1vanette dan 1kereta wira. banyak ehhh?? sebab kami pergi seramai 18orang.. huhuuu.. nasib baik harge boleh runding.. dan nasib baik la kak yah sangat baik hati nak bagi harge murah.. siap offer kereta honda city baru rm120 je sehari.. kalu dengan orang lain dia letak rm250 sehari.. baik hati sungguh la dia ni..

yang paling best sekali mesti la part shopping2 kan.. pilih2 MIL2B bayar.. pilih2 MIL2B bayar.. heheheee... bakal menantu yang sorang ni pandai amik peluang... layankan je MIL2B pilih barang.. pastu dalam mase yang same amik barang sendiri masuk bakul sekali.. hehehe.. tak de la camtu pun sebenarnye.. dah MIL2B yang tak bagi nak bayar sendiri. asal saya bayar je mesti dia pulang balik duit saya. ole2 untuk family saya pun sume MIL2B nak bayarkan.. saya betul2 berhabis rm150 je untuk coklat2 yang diborong. selebihnye uncle law dan MIL2B yang bayar. hehehee..

kalu MIL2B bace blog saya ni mesti lepas ni dia tak nak bawak saya join family trip diorang dah lepas ni.. tobat tak nak bawak bakal menantu yang sorang ni.. heheee.. saya bukan nak amik kesempatan. pe yang saya dapat dari cuti-cuti malaysia kali ni, saya rase makin selesa dengan mereka. bukan la selama ni saya tak selesa dengan mereka. cume saya rase janggal berada di samping keluarga uncle law. rase rendah diri, rasa malu, tak tau nak cakap pe.. dan saya susah nak bergaul dengan mereka. tak tau kenapa. sedangkan kami dah berkawan hampir 5tahun. tapi setiap kali uncle law ajak ke rumah dia, setiap kali jumpe family dia, saya mesti rasa takut dan berdebar. 2kali ikut diorang pegi terengganu sebelum ni pun saya banyak diamkan diri je.. ikut je pe diorang buat. tapi mase ikut diorang pegi langkawi, saya dah berani nak cakap, nak bersuare dengan akak dan adik2 dia. kalu sebelum ni... saya akan diam je... banyak2 diorang tanye, sepatah dua je saya jawab. saya dah boleh jalan berdua dengan MIL2B. dan saya rase dia bukan la sorang yang susah untuk di fahami dan didekati. cume selama ni saya yang terlalu takutkan dia.. MIL2B saya garang tau.. hahahaaa.. dan pe yang saya perasan, kami macam banyak persamaan. padan la susah sangat nak ngammm.. dah perangai pun same.. same2 garang.. tu yang kejap2 kene cubit kejap2 kene tepuk tu duduk sebelah dia.. heheeee..

No comments: