Monday, March 22, 2010

one song please!!

Agak letih pagi ni.. pagi2 dah kene exercise naik turun tangge.. akhirnyeeee.. setelah sekian lama tak naik komuter pegi keje, hari ni bermula la balik episod cerite lama. betul la hidup ni umpama roda. kadang kite berada di atas, kadang kita berada di bawah.. dan hari ni saya ulang balik kehidupan saya 2tahun yang lepas. bermula dari hari ni, saya akan pagi keje naik komuter sajorrkk.. setalah sekian lama bermanje2 pegi keje drive sendiri dan kadangkala uncle law hantar. biarla saya bersusah-susah dan bersesak-sesak semula macam dulu.

tapi pagi ni de 1kejadian macam pelik..macam perasan ataupun perasaan.. tak tau mane satu yang betul. perasaan je kottt... citenye camni...

biase la kalu naik komuter dari serdang memang susah nak dapat peluang nak duduk. berdiri je la sambil peluk tiang buat gaya ala-ala model tiang gituuu.. tu pun kalu bernasib baik dapat pegang tiang. kalu tak, pacak je la kaki kat lantai kuat-kuat sambil harap tak jatuh tersembam mase komuter huyung hayang kang. kire kalu mase masuk komuter tu cepat-cepat la main rebut-rebut tiang. alaa.. dulu mase kecik biase je kan main.. jangan tak ngaku..

lepas dah lalu beberapa stesen saya masih tak dapat nak duduk. tak kisah la.. mampu lagi nak jadi model tiang rasenye. sampai kat stesen kl sentral memang ramai la umat yang turun. so de la peluang nak duduk sekejap walaupun tinggal 2stesen je lagi nak turun dah. mase kat kl sentral ni de 2orang mamat ni masuk sambil bawak gitar. sempat la angkat muke tengok. sebab dia pun jadi model tiang kat tiang yang same. kire macam pass tiang kat dia la.. hahaaa.. bile mule2 tengok, bertentang mate pulak.. aisseehhh.. kantoi pulak. tapi mase ni dia sempat senyum+kenyit mate.. ewaahhh.. pehal ni.. perasaan je kot.. abaikan jee..

sampai kat stesen kl, turn akak yang duduk bertentang pulak turun. elok pulak dua seat tu kosong. so, sekarang ni mamat2 ni betul2 de depan mate. dalam hati mase tu dok pikir2 kalau tibe2 dia main gitar nyanyi lagu cinta dan tujukan kat saya.. berangannnnn... angan-angan dari dulu yang masih tak kesampaian kan.. bile dah pening tunduk je *malu-malu kucing*, angkat la muke jap tengok depan.. tau pe jadi..?? dua2 mamat tu tengah pandang kt muke ni.. yang sorang cepat2 alih muke tengok tempat lain sambil sengih-sengih. yang sorang lagi ni pulak berani gileee.. senyum+jelir lidah pulak.. eeeiii.. takut...takutt.. nasib baik dah nak sampai destinasi yang di tuju. so, cepat-cepat bangun nak pegi kat pintu. dengar la mamat2 tu cakap bye.. tapi takut nak pandang lagi sekali..

sambil berjalan ke ofis, saya terfikir.. kenapa mamat2 tu pandang saya semacam ehh?? bedak saya tompok2 ke?? muke saya comot ke..?? tudung saya senget ke..?? ke saya yang perasan.. sampai2 ofis tengok cermin ok je muke saya.. comel sangat kuuuttt.. *perasan*


dah lame tak naik komuter. bile nak mulekan balik mule la rase gayat bile kene kacau camtu. padahal sebelum ni dah biase je kene kacau dalam komuter camtu. masing2 pun boring. tu yang suke nak menyakat orang. kalu rase2 malas nak layan, tido je la.. tak pun pejamkan mate je.. tapi tak nak sampai kene rabe lagi.. kang de la yang jerit kuat2 dalam komuter.. pastu tobat tak naik komuter 8tahun. maluuu...

p/s : kalau de yang perasan dia adalah mamat dalam cite ni, boleh tak nyanyi 1 lagu sambil main gitar untuk saya.. wahahaaa... suke2 je..





No comments: