Tuesday, March 9, 2010

3zza rempit vs uncle law sempit ???

heeee... pe2 ntah tajuk entry kan. semalam saya teman uncle law ot.. sebelum tu dah plan nak pegi pasar malam dulu.. kesian kitorang sekarang ni.. tak de kenderaan nak gerak ke mane2. kereta saya de kat kampung, kereta uncle law pulak de kat bengkel.. dah jadi penghuni tetap kat bengkel tu agaknye.. dah dekat 2bulan kat sane.. tak nak balik dah ekkk..?? so malam tadi decide nak pegi pasar naik motor sajorrkkk.. ok gak. lagipun dah lame kitorang tak merempit. tau kat mak dia ni, harus kene tadah telinga lepas tu.. dengar tazkirah + bebel2.. ampun makkk.. hehehehe...

sekali tu kan, boleh pulak uncle law cakap tayar motor pancit... huhuuu.. sian betul la kat kitorang ni.. tapi di sebabkan nak pegi gak, uncle law pinjam la motor pokcik (member rumah dia).. lagipun pastu uncle law nak pegi keje.. so memang kene pinjam motor gak la kan.. merempit la kami ke pasar malam dengan motor pinjam.. heheheee.. tau kat awek pokcik ni, tak pasal2 je saya kene marah kang. tapi dia de awek ke..?? hehehee..

nak tau pe perasaan..?? gayat ok.. saya sangat gayat.. hahaha.. macam la fisrt time naik motor. macam2 dah fikir mase atas motor tu. nasib baik la pasar malam tu dekat je. naik2 motor dah pesan kat uncle law suruh hati2 sebab saya takut. sepanjang perjalanan pun saya bebel2 kt telinge dia bende yang sama.. hahahaa.. kelakar gile laa.. dengan rase rambut terpenyek.. tudung jadi tak betul.. oowwwhhh.. betul2 macam tak pernah naik motor sebelum ni.. perjalanan yang dekat tu pun terasa macam jauhnyeeee... pipi pun sampai kebas2.. poyo betul la saya ni kn.. padahal sebelum ni saya biase je naik motor. dari umur 12tahun dah pandai bawak motor. dah rase jatuh motor banyak kali. sampai ke icu pun pernah dah. tapi pesal ntah malam tadi gayat sangat. dah lame tak naik motor kottt..

teringat pulak mase zaman belajar dulu2.. motor je yang de mase tu.. ke mane2 pun naik motor je la.. kadang2 je naik kereta.. pinjam kereta abah dia la.. akak dia la.. abang dia la.. dan kadang2 tu kitorang naik bas atau komuter je.. happy gak mase tu.. mase paling sedih bagi saya bile kuar naik motor dan hari hujan pulak. saya akan pakse uncle law behenti kat mana2 tunggu sampai hujan behenti. saya sangat takut tawww.. memang betul2 takut sampai pernah beberapa kali nangis atas motor sebab tak sempat cari tempat berteduh. hehehe... gedik betul rase..

bile fikir2kan balik, saya dah dalam keadaan selesa sekarang ni.. nak ke mana2 boleh pegi sendiri dengan kereta.. tak de kereta saya, kereta uncle law pun saya rembat.. hujan, panas tak de maslah bagi saya dah. bila dalam keselesaan camni, saya takut saya akan lupe pada kesusahan. keselesaan camni akan membuatkan saya malas dan tak kuat. malas untuk terus berusaha untuk dapatkan lebih keselesaan untuk masa akan datang. harap2 dalam saya laju menuju destinasi, saya takkan lupe untuk melihat ke belakang. bukan untuk membuat u-turn. cume berhati2 agar tak terlibat dengan kemalangan yang sama yang pernah saya alami satu masa dulu..

No comments: