Friday, April 30, 2010

Sepasang Pelangi Pagi

sepasang pelangi pagi yang cantik


Perjalanan ke tempat keje pagi ni diiringi awan mendung di langit. Sehampir tiba di ofis, hujan renyai mulai turun membasahi bumi. Syahdu rase hati. Hampir menitiskan air mata seperti mana langit menitiskan air matanya. Alam sekeliling seolah-olah memahami apa yang terbuku di hati kala ini. Yaaa.. Saya sedang dirundung sedih. Hati menjadi gundah. Dalam hati ini seolah-olah turut ada awan mendung seperti di langit sana.

Cuba mencari semangat yang kian pudar untuk memulakan tugasan harian. Saya harus lawan perasaan ini. Termenung sendirian cuba mencari ketenangan. Membuang pandangan jauh diluar jendela. Melihat sekitar Kuala Lumpur yang tak pernah sunyi. Tiba-tiba mata terlihat suatu keindahan yang jarang terlihat. Begitu hampir dari tempat saya berdiri. Ya Allah.. Cantiknya pelangi di waktu pagi. Sepasang pelangi di kala kedinginan pagi. Hati jadi makin sayu. Saya cuba untuk tersenyum pada sepasang pelangi itu.

Baru kejap tadi Kau hantarkan awan mendung, Kau turunkan hujan renyai. Sekarang Kau datangkan sepasang pelangi yang indah. Begitu hebat ciptaan Mu tuhan. Semoga awan mendung dan hujan renyai di dalam hati ini juga akan bertukar menjadi pelangi yang indah nanti. Selepas Kau datangkan bermacam dugaan, saya percaya ada hikmah di sebalik semuanya. Dan pastinya akan ada bahagia di hujungnya nanti sepertimana yang telah Engkau rencanakan untuk saya.



pemandangan yang jarang sekali dapat saya lihat

No comments: