Wednesday, July 21, 2010

Family Day Jabatan Pertanian Sg. Burong Part 2

sambungan dari Part 1

Aktiviti hari kedua sepatutnya bermula dari jam 6.30 pagi. Akak cakap de senaman pagi. Saya telah dilantik untuk menjadi instructor poco2. Dan secara sukarela telah offerkan diri untuk buat chicken dance sekali. Gedik kan?? Tapi kan, pagi tu tengok takde sape pun yang turun. Gelap je tepi pantai. Saya pun tengok dari bilik je la. Takde la nak turun. Makanya senaman atas katil jela. Hihiii..

my siblings..all de 7


Aktiviti hari ni adalah sukaneka. Macam2 game de. Untuk kanak-kanak, untuk dewasa, untuk veteren..sume pun de. Isi air dalam botol, lari bawak belon, bawak bola pingpong dalam sudu, lari guna tempurung, rebut kerusi, kutip gula2 dalam tepung, sambut belon air.. ehhh.. macam2 lagila. Banyak sangat game. Tak ingat dah..

sementara tunggu mereka setup acara.. kemain syok lagi diorang main tanam2 ehh..



isi air dalam belon.. ni je game yang bucuk main. pastu nangis. ntah pe2 ntah.. dapat gak la hadiah..



lari guna tempurung.. banyak yang pecah je bila turn dewasa main. overweight memasing kan..



rebut kerusi.. akak adalah orang pertama yang terkeluar diikuti dengan zura. ni la kelebihan orang vontot besar. oppss..


Waktu rehat dari pukul 12 sampai pukul 3.30, masing2 amik kesempatan nak mandi pool. Panas terik wehh mase tu. Tapi masing2 pun pakat terjun je. Syok kan mandi ramai2. Kebetulan cuti sekolah. So ramai la yang berkubang sekali dalam pool tu.

saya tak join mandi.. so ni la keje saya selain dari kene jage barang


macam dah rentung je memasing


Ni untuk sukaneka sesi petang pulak. Sebenarnye de banyak je acara. Tapi bateri kemera dah kong. Takdela nak snap2 pix. Lagipun mase tu dah tak tunggu sampai habis semua acara pun. Adik2 dah selamat mandi pool. Yang kami pulak dah selamat terjun laut. Hihiiii..

sambut belon air a.k.a sambut belon dalam senyuman.. orang lain stress je muke. aii je senyum2 sambut belon. rilexlaaa..


Selepas makan malam de acara cabutan bertuah dan penyampaian hadiah. Makan sedap2 pulak tu. Best2 la diorang ni masak. Hadiah untuk cabutan bertuah sangat lumayan tau.. De tv 42'' lagi. Baik punye aim.. Tapi akak tak dapat la pulak.. Kuciwaaa..

bucuk dapat hadiah kaler.. akak sibuk posing dengan hadiah yang bukan milik dia sepenuhnya.. tapi milik bersama uncle law


akak dan zura.. nasib baik dapat gak hadiah


saya dapat 2hadiah.. yang dalam paperbag tu hadiah uncle law. johan tu main baling belon air


yang tak disangka-sangka.. ayah dapat naib johan untuk pertandingan karaoke. cayalahhh..


p/s : selesai part 2.. nantikan part 3 pulak.. wehooOoo..

4 comments:

FH said...

mne gmbr yg lompt2 tu.hehehe

cik3zza said...

nk tepek gak ke?? dh mcm rupe kingkong je..
tak snggup plak rse nk gelak guling2 bnyk kli..
ckup la dh berguling ats pasir ari tu..

hihiiii...

Danial Marzuki said...

nk gak tgk, letak la cik ezzaq...

cik3zza said...

nk tgk ke?? huhuuu.. tggu la kang kalau xrse nk gelak guling2 lg..

tggu kat entry part 3 okee..