Thursday, August 5, 2010

Rabbit Park, Berjaya Hills

Selepas dari japanese village dan colmar tropicale, kami terus ke rabbit park. Bayaran masuk yang di kenekan hanyalah RM3 sahaja. Kat sini kita boleh main2 bermain arnab2 yang de sambil bagi makan. Makanan arnab de dijual kat kaunter. Tapi tak ingat plak bape ringgit sebungkus. Kalau tak silap RM1.50 saja.

nama dia comot. tengok hidung dia. comot kan?? asek nak titon jeee..

Arnab2 kat sini tak takut orang. Dah biasa de ramai2 orang datang main2. Kita hulur je tangan, nanti cepat la dia datang. Macam tau je dalam tangan kita tu de makanan. Tapi macam geli sikit sebab boleh rase dia geget2. Hihiiii.. Tapi tak dibenarkan angkat arnab ni tau. Saya macam kesian kalau tengok orang angkat arnab tarik kat telinge dia yang panjang tu. Memang camtu ke nak angkat arnab?? Sian la tengok. Nanti dia sakit.. So, kat sini memang tak dibenarkan untuk angkat2 arnab. Jadi jangan ngade2 nak try angkat ehhh.. Nanti dia shishi kat ko baru tau.

Tapi untuk kali ni saya rase bilangan arnab yang de macam makin berkurangan. Dan arnab yang de pun nampak macam tak sihat je. Telinge lentok2 la.. kaki luke2 la.. Selalu gaduh berebut awek makanan kutt.. Sian dia. Saya rasa mane2 arnab yang sakit tu janganla kuarkan dari kandang dan biar main2 dengan orang ramai. Sebab macam kesian sangat. Kan lebih baik kalau di rawat dulu sampai dah betul2 ok baru kuarkan dari kandang dia. Owwhhh.. saya agak sensitif kalau tengok de haiwan teraniaya. Sian sangat..

heppp..heppp.. pe main kish2 vontott ni.. hihiii.. yang lain pakat bersusun tido tepi pagar nun

Masa saya datang tahun 2004 dulu kat rabbit park ni de tempat untuk memanah. Bayaran hanya RM10 saja. Sape rase nak try bolehla try. Tapi sekarang ni dah takde pulak. Tau la pulak dah pindah kat mana. Dan sekarang ni dah naik lot kedai pulak sebelah rabbit park ni. Dulu kawasan parking dia sangat luas. Sekarang dah agak terhad sikit. Tempat keldai dan rusa masih de dekat belakang nun. So bolehla jenguk2 sekali.

Ok. Habis dah cite pasal bukit tinggi ni. Sebab tiap kali saya datang pun memang akan datang kat 3 tempat ni je. Kat japanese village, colmar tropicale dan rabbit park. De lagi tempat2 lain kat bukit tinggi ni. Macam kandang kuda, tempat bowling dan tempat paintball. Tapi saya tak pernah sampai. Mungkin kunjungan kali ke 4 pulak nanti saya sampai sana. Mana tau kan..


p/s : teringat masa kecik dulu pernah bela arnab bulu putih gebus mata merah. comel. sampai tak sanggup nak makan bila dah sembelih. last2 bagi orang lain makan. nak sembelih pun suruh orang lain buatkan.

No comments: