Tuesday, August 3, 2010

Colmar Tropicale, Berjaya Hills

colmar tropicale

Selepas ke japanese village, kami terus ke Colmar Tropical. Tempat yang paling menarik bagi saya kat bukit tinggi ni. Dan semestinya harus di kunjungi kalau anda datang ke bukit tinggi. Bangunan2 kat colmar tropicale adalah bertemakan desa Perancis pada abad pertengahan. Sikit sebanyak dah boleh membayangkan budaya mereka.



bridge entrance

Kat sini de gak souviner shop. Bolehla beli sikit ole2 tanda kenangan dari bukit tinggi. Kalau kat japanese village cume de Ryo Zan Tei Japanese Restaurant yang menghidangkan makanan jepun, kat colmar tropicale ni pulak de berbagai cafe yang menghidangkan bermacam2 jenis menu. Selain dari yang dah saya bagitau dalam entry japanese village, kat sini de gak cafe yang menghidangkan menu perancis otentik, kedai roti perancis, kek, sandwich dan de gak restoran yang menyajikan makanan malaysia. So, banyak sikit pilihan untuk melayan anak tekak dan perut yang kebulur. Hihiiii..

flea market





De banyak aktiviti boleh buat kat sini. Kat sini de flea market yang jual macam2 bende menarik tertarik. De clown dan de mase kalau bernasib baik de dances performances. De kiddies games room. De taman2 yang menarik dan cantik untuk berehat. Owhhh.. macam2 lagila yang de.



de square

Bilik2 yang de kat sini tak kurang menarik. Sape yang suke dengan suasana romantik bolehla datang untuk bermalam dan rasa sendiri suasana romantik tu. Lagi2 untuk mereka yang baru kahwin *winkkk..gatal* Saya nampak ramai yang jari masih merah berinai datang sini. Mungkin honeymoon kutt. Kalau saya takde dahla nak datang honeymoon kat sini. Saya ni bukan boleh duduk dalam hutan. Datang kejap2 balik hari tu bolehla. Lama sikit kang mule la nak meroyan. Hihiiii.. Kalau laut ke pulau ke aii suke la. Tempat yang boleh sopeng..sopeng..sopeng.. lagila saya suka berganda..!!

Last sekali, harusla tayang pic aii yang feeling2 model tapientahbilenakglemer.. Heiiipp..heppp.. ni blog saya kan. Nasibla kalau jemu asyik tengok muka saya je..

model picture wall kat pathway to de square

4 comments:

Danial Marzuki said...

wah dh ada gaya top model gtu...

cik3zza said...

kuang asam.. perli baik punye bdak danial ni..

Anonymous said...

gediknyer bdk ezza nie..gaya ala2 bottam model..bkn top model..hehhe~~v(^^,)v...

cik3zza said...

cik anon : bkn bottam kutt.. kalau bottom sy tau la..