Tuesday, January 18, 2011

Bunga Jelly a.k.a Bunga Telur

De kawan2 bertanya, 'apa perkembangan sekarang?? perlukan apa2 bantuan?' Hurmmm.. Tak tau nak kata pe. Sekarang ni gigih memotong TQ tag. Letih hadap benda tu. Sampai kebas2 jari. Tapi rasa2nya tak semua paper bag de TQ tag tu nanti. Tak larat la nak potong banyak2. Hari tu hampir2 terpotong jari sendiri. Mujur je tak sampai berdarah. Saya tak pandai potong gunakan gunting. Sebab lepas tu nanti tangan mesti bengkak. Pesal ntah. Dengan gunting pun alah. Nak pakai pemotong kertas tu pulak, saya rasa lagi banyak yang reject je nanti. So kita potong dengan pisau je. Saya memang teror bab2 main pisau ni. Tu yang dulu sampai berani2 toreh tangan sendiri dengan pisau. Pastu gelak2 kepuasan. Jahil betul rasa.

Saya bukan nak berlagak cakap mampu buat sendiri semuanya sekarang ni. Kalau di berikan pilihan, memang saya nak sangat de pembantu. De ramai2 orang yang membantu. Memang tak menang tangan dah sekarang ni. Tapi saya segan nak susahkan orang. Saya takut susahkan orang. Saya tak suka. Dan lagi pulak, saya ni susah sikit nak puas hati dengan hasil keje orang. Tapi dalam masa sekarang ni, memang tak pikir dah hasil tu ok ke tak. Asal siap pe yang saya rancangkan dah kira bagus. Tapi tetap kene ikut piawaian gak la.

Malam tadi operasi memotong TQ tag dihentikan seketika. Bagi laluan nak buat keje lain pulak. Keje mengisi jelly dalam bunga jelly. Actually ianya bunga telur. Tapi sebab dah tukar isi dengan jelly, kita panggil je la bunga jelly. Tapi bunga jelly ni bukan untuk majlis saya. De untuk majlis seseorang hujung minggu ni. Dah last minit baru nak pulun membungkus jelly. Bukan tak nak buat awal2 hari tu. Tapi takut nanti sampai masa dah tak rupa bunga pulak. Saya suka buat keje2 camni. Boleh leka dok diam2 sorang2 hadap bende2 camni.

 yang dah siap isi, cucukkan je kat tepi2 kotak tu. malas nak selongkar box malam2 cari polistrin. hehee..

Ikut perancangan majlis saya nanti takde bunga2 telur ni. Kalau de pun tak banyak. Maybe dalam 200pcs je. Tu pun akak yang nak sponsor. So tak termasuk dalam list 'things to do' saya. Tapi tibe2 minggu lepas mak bising2 nak de bunga telur gak. Kalau takde macam bukan kenduri kahwin je katanya. Huurrrmmm.. Kadang2 kene gak la ikutkan kata orang tua. Walaupun sebenarnya saya tak nak. Bertambah lagi list. Nak cari bunga telur 300pcs. Nak buat memang dah tak cukup tangan rasanya. Bila la nak berkurang list 'THINGS TO DO' ni..

No comments: